SELECT ISSUE

REVISTA MEDICALA ROMANA - Romanian Medical Journal, Vol. LXII, Nr. 4, An 2015
ISSN 1220-5478  |  e-ISSN 2069-606X
ISSN-L 1220-5478

Indexed in / abstracted by

Thomson Reuters Embase
Scopus Cross-ref
Index Copernicus
Ulrichs Ebsco Host
Medline - Ebsco PubMed

HIGHLIGHTS

Premiul Societatii pentru autori

Incepand cu 2016, Asociatia Medicala Romana ofera Premiul Societatii - pentru autorii celor mai bune articole stiintifice publicate [...]

Plagiatul – in actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutata in ultima vreme. Aparitia unor programe performante de cautare si identificare a similitudinilor intre texte [...]

SANATATEA SI TELEVIZIUNEA

REZUMAT

Televiziunea este un mediu de comunicare public ce vizează întreaga societate. Sănătatea este bunul cel mai de preţ al omului, dar este şi o ştiinţă socială. Mesajul sanogen poate fi obţinut şi prin imagini, iar televiziunea face parte din noile tehnologii ale societăţii actuale. Noile tehnologii şi cunoaşterea ştiinţifică sunt forţele cele mai importante, care, prin conotaţiile interdisciplinare, pot conduce la înţelegerea publică a ştiinţei, precum şi la o relaţie între ştiinţă şi societate. Promovarea comportamentului sanogen, consilierea pe probleme de sănătate, reducerea factorilor de risc sunt necesare. Imaginea publicitară televizată a devenit „imperialismul imaginii“ şi şi-a pus accentul pe mesajul publicitar cromatic, morfologic, textual. Convingerea maselor prin mesajele televizate conduce la educaţia sanitară bazată pe modelul medical. Educaţia în sănătate prin televizor şi presă trebuie să acţioneze în virtutea principiilor: eficienţă, veridicitate, confidenţialitate.

Cuvinte cheie: televiziune, comunicare, educaţia pentru sănătate

Full text | PDF