SELECT ISSUE

REVISTA MEDICALA ROMANA - Romanian Medical Journal, Vol. LXIII, Nr. 1, An 2016
ISSN 1220-5478  |  e-ISSN 2069-606X
ISSN-L 1220-5478

Indexed in / abstracted by

Thomson Reuters Embase
Scopus Cross-ref
Index Copernicus
Ulrichs Ebsco Host
Medline - Ebsco PubMed

HIGHLIGHTS

Premiul Societatii pentru autori

Incepand cu 2016, Asociatia Medicala Romana ofera Premiul Societatii - pentru autorii celor mai bune articole stiintifice publicate [...]

Plagiatul – in actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutata in ultima vreme. Aparitia unor programe performante de cautare si identificare a similitudinilor intre texte [...]

STRATEGII DE COPING COGNITIV-EMOTIONAL IN CAZUL UNUI GRUP DE STUDENTI IN TEHNICA

REZUMAT 

Strategiile de coping în cazul grupurilor de studenţi sunt influenţate de caracteristicile de gen, culturale şi socio-economice. De aceea, analiza diferitelor grupuri studenţeşti trebuie să fie una continuă în timp şi ramificată din punct de vedere al specificului domeniului universitar. În articolul de faţă am investigat relaţia dintre evaluarea stresului şi reglarea cognitiv-emoţională în cazul unui grup de studenţi ai domeniului tehnic (N = 122). Pentru aceasta a fost utilizat un chestionar de evaluare a stresului (PSS-14, Cohen şi Wiliamson, 1988) şi unul de identificare a preferinţelor în cazul a nouă strategii de coping cognitiv (CERQ, Garnefski, Kraaij şi Spinhoven, 2001). Rezultatele arată că, în general, grupul adoptă strategii înalt adaptative în managementul stresului, în special Refocalizarea pe plan şi Reevaluare pozitivă, strategii care corelează negativ cu stresul perceput. Strategiile maladaptative gen Catastrofizarea, Ruminaţia şi Autoblamarea sunt mai frecvent utilizate în cazul studenţilor care percep stresul la nivel înalt. Corelarea rezultatului cu alte date din literatură sugerează că subiecţii care folosesc respectivele strategii de reglare emoţională ar putea să experimenteze în viitor simptome de depresie. Diferenţele de gen arată că persoanele feminine adoptă într-o măsură mai mare decât bărbaţii, Ruminaţia, Catastrofizarea şi Punerea în perspectivă. O discuţie aparte necesită strategia de Acceptare. Studiul susţine încheieri de cercetări care reconsideră calitatea de coping adaptativ a strategiei de Acceptare.

Cuvinte cheie: evaluarea stresului, reglare cognitiv-emoţională, studenţi

Full text | PDF