SELECT ISSUE

Indexată BDI | IDB Indexed
![]() | |
![]() |
|
![]() |
HIGHLIGHTS
Committe on Publication Ethics
A forum for responsible and ethical research publishing – Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors.
RMJ și AMR oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]
Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]
IMPORTANTA STRESULUI PERCEPUT ÎN CRESTEREA ANXIETATII SI DESPRESIEI. STUDIU ASUPRA UNUI GRUP DE STUDENTI DIN DOMENIUL TEHNIC
REZUMAT
Articolul de faţă a analizat importanţa stresului, anxietăţii şi depresiei în cazul a două eşantioane de studenţi din domeniul tehnic investigaţi în perioada non-stresantă şi în perioada de presesiune, considerată de stres ridicat. S-au utilizat scala de stres perceput – PSS-14 şi scala de anxietate şi depresie – HAD. Rezultatele ne arată că stresul perceput este moderat în perioada de nonstres şi suferă o creştere semnificativă în perioade de presesiune. Stresul perceput este generator de anxietate şi depresie indiferent de momentul evaluării acestor variabile. Datele sugerează o gestionare deficitară a stresului de către studenţi şi, de asemenea, existenţa unui număr relativ crescut de persoane cu anxietate de examinare.
Cuvinte cheie: stres perceput, anxietate, depresie, studenţi, examene