SELECT ISSUE

Indexată BDI | IDB Indexed
![]() | |
![]() |
|
![]() |
HIGHLIGHTS
Committe on Publication Ethics
A forum for responsible and ethical research publishing – Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors.
RMJ și AMR oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]
Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]
Partners

SANATATEA SI TELEVIZIUNEA
REZUMAT
Televiziunea este un mediu de comunicare public ce vizează întreaga societate. Sănătatea este bunul cel mai de preţ al omului, dar este şi o ştiinţă socială. Mesajul sanogen poate fi obţinut şi prin imagini, iar televiziunea face parte din noile tehnologii ale societăţii actuale. Noile tehnologii şi cunoaşterea ştiinţifică sunt forţele cele mai importante, care, prin conotaţiile interdisciplinare, pot conduce la înţelegerea publică a ştiinţei, precum şi la o relaţie între ştiinţă şi societate. Promovarea comportamentului sanogen, consilierea pe probleme de sănătate, reducerea factorilor de risc sunt necesare. Imaginea publicitară televizată a devenit „imperialismul imaginii“ şi şi-a pus accentul pe mesajul publicitar cromatic, morfologic, textual. Convingerea maselor prin mesajele televizate conduce la educaţia sanitară bazată pe modelul medical. Educaţia în sănătate prin televizor şi presă trebuie să acţioneze în virtutea principiilor: eficienţă, veridicitate, confidenţialitate.
Cuvinte cheie: televiziune, comunicare, educaţia pentru sănătate