SELECT ISSUE

REVISTA MEDICALA ROMANA - Romanian Medical Journal, Vol. LXII, Nr. 4, An 2015
ISSN 1220-5478  |  e-ISSN 2069-606X
ISSN-L 1220-5478
DOI: 10.37897/RMJ

Indexed

DOI - Crossref
Similarity Check by iThenticate, worldwide No 1 professional plagiarism checking system
DOAJ
Ebsco Host - Medline
Google Academic
Semantic Scholar

HIGHLIGHTS

ICMJE- Recommendations

Read the Recommendations for the Conduct, Reporting, Editing, and Publication of Scholarly work in Medical Journals.

Promoting Global Health

The published medical research literature is a global public good. Medical journal editors have a social responsibility to promote global health by publishing, whenever possible, research that furthers health worldwide.

Partners

SANATATEA SI TELEVIZIUNEA

REZUMAT

Televiziunea este un mediu de comunicare public ce vizează întreaga societate. Sănătatea este bunul cel mai de preţ al omului, dar este şi o ştiinţă socială. Mesajul sanogen poate fi obţinut şi prin imagini, iar televiziunea face parte din noile tehnologii ale societăţii actuale. Noile tehnologii şi cunoaşterea ştiinţifică sunt forţele cele mai importante, care, prin conotaţiile interdisciplinare, pot conduce la înţelegerea publică a ştiinţei, precum şi la o relaţie între ştiinţă şi societate. Promovarea comportamentului sanogen, consilierea pe probleme de sănătate, reducerea factorilor de risc sunt necesare. Imaginea publicitară televizată a devenit „imperialismul imaginii“ şi şi-a pus accentul pe mesajul publicitar cromatic, morfologic, textual. Convingerea maselor prin mesajele televizate conduce la educaţia sanitară bazată pe modelul medical. Educaţia în sănătate prin televizor şi presă trebuie să acţioneze în virtutea principiilor: eficienţă, veridicitate, confidenţialitate.

Cuvinte cheie: televiziune, comunicare, educaţia pentru sănătate

Full text | PDF