SELECT ISSUE

REVISTA MEDICALA ROMANA - Romanian Medical Journal, Vol. LXIII, Nr. 1, An 2016
ISSN 1220-5478  |  e-ISSN 2069-606X
ISSN-L 1220-5478
DOI: 10.37897/RMJ

Indexată BDI  |  IDB Indexed

DOAJ
Ebsco Host - Medline
DOI - Crossref

HIGHLIGHTS

Committe on Publication Ethics

A forum for responsible and ethical research publishing – Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors.

PREMIU NAȚIONAL AUTORI

RMJ și AMR oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]

Plagiatul – în actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]

STRATEGII DE COPING COGNITIV-EMOTIONAL IN CAZUL UNUI GRUP DE STUDENTI IN TEHNICA

REZUMAT 

Strategiile de coping în cazul grupurilor de studenţi sunt influenţate de caracteristicile de gen, culturale şi socio-economice. De aceea, analiza diferitelor grupuri studenţeşti trebuie să fie una continuă în timp şi ramificată din punct de vedere al specificului domeniului universitar. În articolul de faţă am investigat relaţia dintre evaluarea stresului şi reglarea cognitiv-emoţională în cazul unui grup de studenţi ai domeniului tehnic (N = 122). Pentru aceasta a fost utilizat un chestionar de evaluare a stresului (PSS-14, Cohen şi Wiliamson, 1988) şi unul de identificare a preferinţelor în cazul a nouă strategii de coping cognitiv (CERQ, Garnefski, Kraaij şi Spinhoven, 2001). Rezultatele arată că, în general, grupul adoptă strategii înalt adaptative în managementul stresului, în special Refocalizarea pe plan şi Reevaluare pozitivă, strategii care corelează negativ cu stresul perceput. Strategiile maladaptative gen Catastrofizarea, Ruminaţia şi Autoblamarea sunt mai frecvent utilizate în cazul studenţilor care percep stresul la nivel înalt. Corelarea rezultatului cu alte date din literatură sugerează că subiecţii care folosesc respectivele strategii de reglare emoţională ar putea să experimenteze în viitor simptome de depresie. Diferenţele de gen arată că persoanele feminine adoptă într-o măsură mai mare decât bărbaţii, Ruminaţia, Catastrofizarea şi Punerea în perspectivă. O discuţie aparte necesită strategia de Acceptare. Studiul susţine încheieri de cercetări care reconsideră calitatea de coping adaptativ a strategiei de Acceptare.

Cuvinte cheie: evaluarea stresului, reglare cognitiv-emoţională, studenţi

Full text | PDF